Sukuseura julkaisee jäsenlehteä, KauppisViestiä, kaksi kertaa vuodessa. Ensimmäinen lehti on julkaistu vuonna 2005. Kaikki numerot ovat jäsenten luettavissa jäsensivuilla (Yläpalkissa Jäsensivut). Sähköpostiosoite toimii tunnuksena ja salasanan voi itse luoda. Ylläpitäjältä saa ensin väliaikaisen salasanan, jolla pääsee jäsensivulle ja sen jälkeen salasanan voi vaihtaa.

Lehteen voi lähettää tarinoita julkaistavaksi. Joulunumeroon aineiston eräpäivä on 15.10 ja kevätnumeroon 30.3.  Aineisto toimitetaan päätoimittajalle, sukuseuran puheenjohtajalle joko spostitse margitvaisanen@gmail.com tai kirjeitse osoitteella Nikkiläntie 5, 13100 Hämeenlinna.

Tässä viimeisin numero, joka on julkaistu joulukuussa 2023. Seuraava ilmestyy toukokuussa 2024. Lehdet on luettavissa jäsensivulla.

SISÄLTÖ: Matti Kaupen ja Katariina Tauben muistolaatan paljastustilaisuus Viitasaaren Vanhassa Kirkkosaaressa Halsuan Kauppistuvan uusi ilme Inkeri Kangas in Memoriam Elämän kiertokulkua Heikki Kauppisen muistoksi Siiri Kauppisen ja presidentti Martti Ahtisaaren juuret Hankaveden Pääniemessä Presidentti Martti Ahtisaaren Kauppis-sukupuu Matti Kauppiselta uusi kirja Arvoituksellisia eläinrunoja Matildan palsta ja sarjakuva Kesän yllätys

SUKUTUTKIMUSKIRJOJA

Kauppisten sukua on tutkittu 1980  - luvulta lähtien. Sukututkija KM Jarmo Ahlstrand  teki parinkymmenen vuoden aikana useita merkittäviä Kauppisten sukuun liittyviä tutkimuksia. Kaikkiaan näitä sukututkimuksia on yli 1000 sivua.

Ensimmäinen on vuonna 1984 julkaistu Kauppisten suvun vaiheita I.

Vuonna 1988 julkaistiin Ylä-Savon Kauppisten sukukirja I. Tämä on edelleen yläsavolaisten Kauppisten suvun perushakuteos. Ylä-Savon Kauppisten sukukirja II, joka on täydennysosa I:een valmistui 2010. Lisäksi vuonna 1990 valmistunut sukupuukaavio.

Hankasalmen Kauppisten sukukirja julkaistiin vuonna 2004.  Sukuseuran 50-vuotisjuhlille heinäkuussa 2007 ilmestyi jatko-osa: Hankasalmen Kauppisten Sukukirja II.

Kannonkosken ja Viitasaaren Kauppisten sukupuu II on julkaistu kaaviona vuonna 1995. Viitasaaren ja Halsuan Kauppisten sukukirja julkistettiin sukutapaamisessa 2013.

Kirjoja voi tilata lomakkeella:  https://kauppistensukuseura.yhdistysavain.fi/kauppistuotteet/

Sivun yläpalkista linkki Kauppistuotteet.