Kauppisten sukuseura on perustettu vuonna 1955 Helsingissä. Yhdistysrekisteriin seura merkittiin 21.2.1958.

Kauppisten sukuun kuuluu kaikkiaan noin 8500 henkilöä, joista noin 300 asuu ulkomailla.  Sukuseurassa on noin 400 jäsentä. Jäsenmaksu on perhekohtainen, joten kokonaisjäsenmäärä henkilöittäin lukien on yli 1 000 jäsentä.

Kauppisten sukuvaakuna

Sukuvaakunassa on alaosassa Savon väreillä mustalla pohjalla keltainen jousi, keskellä on suvun tunnus ”Yhtä puuta”, K-kirjain ikään kuin lastut veistettynä puusta. Yhtä puuta on sukuseuran virallinen tunnus ja sen on tehnyt jo sukuseuran perustamisen aikoihin taiteilija E i n e  K a u p p i n e n  Keravalta. Tunnuksella kunnioitetaan suvun talonpoikaistaustoja. Vaakunan viisi K-kirjainta vaakasuorassa kuvaavat suvun viittä päähaaraa. Tulenlieskat yläosassa kuvaavat kaskenpolttoa, joka oli tyypillistä suvun asuinpaikkojen raivaamisessa. Vaakunan ovat suunnitelleet Matti ja Petri Kauppinen Iisalmesta.

Vaakuna on kipsivalu kooltaan 25 cm x 20 cm x 0,25 cm

Vaakunat valmistetaan Halsualla:

Vaakunanvalmistus Jarmo Tiaskorpi, Vetelintie 280, 69510 Halsua

www.vaakunanvalmistus.fi

Suvun tunnus

Sukuseuran  tunnus on "Yhtä puuta", joka on muotoiltu K-kirjain ikään kuin lastut veistettynä puusta. Tunnuksen on tehnyt jo sukuseuran perustamisen aikoihin taiteilija Eine Kauppinen Keravalta. Mustalla pohjalla oleva keltainen tunnus kuvaa tyylikkäällä tavalla suvun taustoja; talonpoikaiskulttuurissa ja suvun piirissä on aina arvostettu kädentaitoja. Pöytästandardi on ostettavissa kohdasta "Kauppistuotteet