SUKUKOKOUKSET JA -TAPAAMISET

Sukutapaaminen ja - kokous järjestetetään säännöllisesti joka kolmas vuosi Kauppisten pääasiallisilla asuinalueilla. Jäsensivulla on jokaiselle kansio kuvien ja tarinoiden keruuta varten. Lukijat voivat lähettää omista kuva-arkistoistaan muistoja julkaistavaksi.

Etusivun kuva on otettu ensimmäiseeen sukukokoukseen osallistuneista toukokuun 6.päivänä 1956 Helsingissä Valkonauhaliiton juhlasalissa  Helsinki NMKY:n talossa . Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin rovasti Hannes Kauppinen ja sihteeriksi lainopinkandidaatti Sakari Kauppinen. Kokouksessa merikapteeni Paavo Kauppinen esitti katsauksen suvun historiaan. Kokouksessa päätettiin yksimielisesti perustaa Kauppisten sukuseura. Valmistelevaan toimikuntaan valittiin seuraavat henkilöt: agronomi Elina Kauppinen, rovasti Hannes Kauppinen, merikapteeni Paavo Kauppinen, lainopinkandidaatti Sakari Kauppinen ja ekonomi Kalevi Kauppinen. Varajäseniksi valittiin tekstiilitaiteilija Ilmi Kauppinen ja herra Emil Kauppinen.

Kokoukseen osallistui yli 30 henkilöä eli edellä mainittujen lisäksi veturinkuljettaja Tauno E. Kauppinen, herra Johan Erik Kauppinen, herra Torsten Kauppinen, insinööri Arvo Allan Kauppinen, yht.kand. Judith Kauppinen, opiskelija Juhani Kauppinen, ylioppilas Pauli Kauppinen, fil.yo Kaisa A. Kauppinen, postivirkailija Aila Kauppinen, koululainen Terttu Kauppinen, vääpeli Martti Kauppinen, rakennusmestari Risto Kauppinen, graafinen taiteilija Eine Kauppinen, hotellin emäntä Vuokko Kauppinen, keramiikka taiteilija Eva Kauppinen, asentaja Lauri Ilmari Kauppinen, rouva Senni Kauppinen, rouva Salme Eklund, ekonomi Matti Ilmari Kauppinen, kansakoulunopettaja Lauri Kauppinen, kylmäkkö Mandi Kauppinen, maanviljelijä Olavi Kauppinen, rouva Lyyli Vartiainen, herra Armas Kauppinen, herra Lars Olof Kauppinen, maisteri Eeva Könni-Kauppinen ja toimistoapulainen Aino Elisa Kauppinen.

Kauppisten sukuseuran perustamisesta uutisoitiin useassakin päivälehdessssä; mm. Helsingin Sanomissa, Iisalmen sanomissa ja paikallislehdissä.

Oheinen kuva Salmettaren ilmoituksesta tulevasta Iisalmen seudun Kauppisten sukuseuran hallituksen kokouksesta Iisalmessa 11.9.1955. Alempi kuva on uutisoinnista Iisalmen sanomissa 30.8.1960 Kauppisten sukutapaamisesta, jolloin Kauppisia eri sukuhaaroista oli kokoontunut runsain määrin.